درمان فشار خون بالا با بره موم

درمان فشار خون با بره موم یک موضوع تقریبا اثبات شده است. اگرچه تحقیقات کافی بر روی انسان وجود ندارد؛ اما افرادی که با استفاده از بره موم و برخی مواد طبیعی دیگر درمان شده اند، نشان دهنده خواص این ماده برای بیماران مبتلا به این بیماری هستند.


درمان فشار خون بالا یکی از پرچالش ترین درمان ها برای پزشکان است. به این علت که درمان فشار خون با طب نوین به صورت کامل امکان پذیر نیست، بیشتر از داروهایی استفاده می شود که بیشتر تعدیل کننده فشارخون هستند. این در حالی است که بسیاری از درمان های گیاهی می توانند باعث درمان فشارخون شوند.
بره موم یکی از این مواد طبیعی است که برای درمان فشار خون مورد استفاده قرار می گیرد. بره موم بدون هیچ گونه عوارض جانبی می تواند به درمان فشار خون پرداخته و یا لااقل عوارض آن را کاهش دهد. متاسفانه مردم ما اطلاعات کمی در مورد بره موم دارند. به همین علت کمتر برای درمان بیماری ها از آن استفاده می شود.
در این مطلب قصد داریم به نقش بره موم در کنترل و درمان فشار خون اشاره کنیم. اگر به فکر روش های دیگری غیر از روش های معمول برای درمان فشار خون بالا هستید، این مطلب می تواند برای شما مفید باشد. لازم نیست حتما درمان های دیگر را کنار بگذارید، می توانید در کنار دیگر روش های درمانی، از بره موم هم استفاده کنید.

چرا بره موم برای درمان فشار خون بالا مفید است؟
محققان در ژاپن و ترکیه مطالعاتی را برای تعیین اثربخشی بره موم در پیشگیری و درمان فشار خون بالا انجام داده اند. در سال 2005، محققان مرکز تحقیقات ناگاراگاوا در ژاپن مقاله ای را در مجله بیولوژیک منتشر کردند که در آن بیان شده بود موش های مبتلا به فشار خون بالا که تحت درمان با عصاره بره موم قرار گرفته اند، افزایش فشار خون کمتری نسبت به موش های دیگر نشان می دهند. نتیجه گیری آنها این تصور را تقویت کرد که بره موم برای درمان فشار خون بالا موثر باشد.
در سال 2012، محققان دانشگاه نیگده ترکیه تحقیقاتی را انجام دادند تا دریابند که آیا واقعا بره موم می تواند برای تنظیم فشار خون موثر باشد یا خیر. مطالعه آنها، که در یک مجله تخصصی منتشر شده است، نشان داد که بره موم به کاهش فعالیت آنزیمی که اکسید نیتریک را محدود می کند، کمک کرده و در نتیجه اکسید نیتریک بیشتری را برای کمک به تعدیل و کاهش فشار خون فراهم می کند.
البته ترکیب دقیق ماده با توجه به منطقه، منبع گیاهان و فصل متفاوت است. بیشتر بره موم ها از رزین، موم، روغن های اساسی و گرده گل تشکیل شده اند. ماده چسبنده ای که غالباً از نظر آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی غنی است. با این حال به دلیل تنوع منابع و مواد تشکیل دهنده موجود در بره موم، گرفتن نمونه استاندارد شده دشوار است. توزیع کنندگان نمی توانند با اطمینان ادعا کنند که کیفیت دارویی در یک نمونه در نمونه دیگر وجود داشته باشد. از این رو، نمی تنوان ادعا کرد که هر ترکیب بره موم برای درمان فشار خون موثر است.
مصرف مکمل بره موم می تواند به تنظیم آنزیم هایی کمک کند که بر فشار خون تأثیر می گذارند. همچنین این ماده می تواند باعث کاهش التهاب شود که منجر به واکنش سیستماتیک شده و بر روی افزایش فشار خون اثر می گذارد. علاوه بر این بره موم به کاهش وزن و حساسیت به انسولین کمک می کند که به صورت غیر مستقیم بر روی فشار خون نیز اثر دارد.
در واقع بره موم کمک می کند تا علل و عواملی که باعث ایجاد فشار خون بالا در فرد می شوند به مرور زمان برطرف شود. البته این انتهاب خواص بره موم نیست. بره موم علاوه بر این، با کاهش عوارض فشار خون بالا، از روند ادامه دار بدتر شدن بیماری جلوگیری می کند. به همین علت است که بره موم را یک ماده دوستدار قلب می دانند.
به طور کلی هم شواهد تحقیقات آزمایشگاهی و هم آنچه در عمل برای بسیاری از بیماران مبتلا به فشار خون اتفاق افتاده است، نشان می دهد که این ماده یک ماده موثر برای درمان فشار خون بالا است. البته مشخص است که مصرف بره موم به هر صورتی نمی تواند مفید باشد. بلکه باید شرایطی رعایت شود که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

برای درمان فشار خون بالا با بره موم به چه نکاتی توجه کنیم؟
درمان فشار خون با کمک بره موم اگرچه هنوز روی نمونه های انسانی به اثبات نرسیده است؛ اما تجربه نشان داده که در اکثر مواقع این ماده می تواند به درمان فشار خون منجر شود. البته همانطور که گفته شد، ممکن است ترکیبات بره موم متفاوت باشد و اثرگذاری یکسانی نداشته باشند. با این حال با رعایت برخی نکات می تواند به درمان فشار خون بالا امیدوارتر باشید.
مهمترین نکته برای اثرگذاری بره موم در درمان فشار خون بالا، مداومت در مصرف است. اگر می خواهید از بره موم به صورت مقطعی استفاده کنید، بهتر است بیخیال وقت تلف کردن شوید. بره موم تنها زمانی نتیجه بخش خواهد بود که به صورت مداوم مصرف شود. البته این مداومت ممکن است وقفه های یک تا دو ماهه در بین زمان مصرف داشته باشد که ضروری است. اما نباید از مصرف این ماده نا امید شوید. نظم در مصرف، صبر داشتن و مداومت در مصرف بر اساس دستور طبیب طب سنتی یا پزشک، از مهمترین نکات برای مصرف بره موم است.
نکته مهم دیگر، نوع بره موم است. همانطور که بیان شد، ترکیبات درون بره موم متفاوت است و ممکن است خواص مختلفی داشته باشد. در نتیجه توصیه می شود از عصاره بره موم یا کپسول بره موم استفاده کنید که احتمالا بره موم های متنوعی را با هم ترکیب کرده اند. عسل بره موم نیز می تواند گزینه خوبی برای درمان فشار خون بالا باشد. با این حال در انتخاب نوع بره موم نیز بهتر است با پزشک یا طبیب مشورت کنید.

درمان فشار خون با بره موم یک موضوع تقریبا اثبات شده است. اگرچه تحقیقات کافی بر روی انسان وجود ندارد؛ اما افرادی که با استفاده از بره موم و برخی مواد طبیعی دیگر درمان شده اند، نشان دهنده خواص این ماده برای بیماران مبتلا به این بیماری هستند. در نتیجه اگر می خواهید فشار خون خود را درمان کنید، بهتر است از بره موم هم استفاده نمایید. البته توصیه می کنیم حتما در این زمینه با پزشک معالج خود مشورت کنید.